aku

Amazon

Ahad, 26 Jun 2011

komunisme = kebodohan

  komunisme, fahaman ciptaan manusia yang terbukti gagal mentadbir dan membentuk manusia dan negaranya. boleh saya tulis bahawa ideologi yang paling bodoh pernah dicipta ialah komunisme.. tidak seperti adik beradiknya yan lain antaranya kapitalisme, liberalisme dan sosialisme, komunisme dilihat kecundang awal bilamana negara kelahiran fahaman ini sendiri tidak komunis, china yang pada mulanya antara negara komunis tegar beralih kepada wajah kapitalis. dan di korea utara yang dilihat bukanlah pemerintahan komunis tetapi lebih kepada sistem feudal kejam zaman gelap eropah, di mana rajanya ialah perdana menteri yang seolah- olah menjadi pemimpin yang megamalkan monarki mutlak.
  bagaimana karl marx pegasas ideologi komunisme pada mulanya ialah seorang yahudi murtad yang liberal yang memperjuangkan kebebasan individu dan dalam bidang kewartawanan, di mana banyak menulis dengan lantang dan radikal tentang isu rakyat kemudian nya seperti orang gila melahirkan komunisme yang menindas rakyat. sudah tentu semua idea dan fahaman dicipta untuk megukuhkan kedudukan politiknya dan kelansungan beliau dalam politik, lihat saja sokongan yang diberikan sehinga lahirnya marxisme. kalau dilihat pada 10 tiang utama komunis, jika diteliti dan dipikirkan rakyat ialah hamba kepada kerajan selamanya..

sepuluh tiang komunis:
  1. penghapusan hak milik persendirian
  2. cukai pendapatan progresif yang berat
  3. penafian terhadap pemilikan harta pusaka
  4. perampasan terhadap pemilikan harta
  5. mewujudkan bank pusat
  6. segalanya adalah milik penuh kerajaan
  7. kilangdan pertanian dialah kepada pemilikan kerajaan
  8. pekerja dikawal sepenuhnya oleh kerajaan
  9. perancangan serantau dan perladangan yang dikopratkan
  10. pendidikan sepenuhnya dibawah kerajaan
           Di dalam komunisme agama ialah racun, kenapa idea ini terjadi .... mari kita lihat latar belakang si mrx ni. Pada mulanya keluarga karl marx ialah beragama yahudi dan bapanya merupakan ahli rabbi dan seorang peguam di prussia ( jerman) kerana susah bagi orang yahudi mencari kerja pada abad 19 di prussia dan memandangkan mereka sekeluarga bukanlah pegamal agama yang kuat mereka telah menukar agama mereka kepada agama rasmi prussia iaitu lutheran.
          secara teori komunisme sudah memberi mimpi buruk apatah lagi apabila ada negara yang megamalkanya, contohnya korea utara di mana komunisme adalah mimpi ngeri dan hantu yang menakutkan mereka. ekonomi dipegang sepenuhnya pemerintah... perdana menteri dan kroninya terus gemuk dengan makan hasil rakyat manakala rakyat terus kurus dan sudah berupa zomba yang nak tokak orang pun tak larat.. Rakyat menjadi benci pada negara kelahiran sendiri dan ada yang nekad lari ke negara jiran dengan risiko ditangkap dan di humban dalam kem tahanan, lebih teruk dibunuh bagai haiwan tanpa perbicaraan...
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan